Om Skihallen

Konsepttest bekrefter planer

Resultatene fra Skihallens konsepttest er krystallklare: «alle» vil ha skihall.

Kort oppsummert så fikk vi bekreftet våre hypoteser. Vi viderefører de planene vi har, dog med forsterket tillit til at dette er noe markedet vil ha, sier Bård Windingstad, CEO i Skihallen AS.

En ultimat destinasjon

I oktober samlet Skihallen 300 vintersportsentusiaster på Christiania Teater i Oslo. Gjennom feedback fra fremtidige brukere ville Skihallen sørge for at Skihallen legger til rette for utviklingen av en ultimat destinasjon for alle som vil drive med aktiviteter på snø, hele året. De fremmøtte fikk hver sin mentometerknapp og beskjed om å svare på en rekke spørsmål rundt det som i 2019 blir verdens største innendørsanlegg for vinteridrett. Resultatene var mildt sagt oppmuntrende.

Enda mer positivt enn forventet

Undersøkelsen viste, blant mye annet, at antakelser om forventet besøkstall stemte. Dataene viste også at 9 av 10 respondenter innen familie- og fritidssegmentet tror at Skihallen vil være attraktiv for fritidsbesøkende, et resultat som er langt bedre enn hva man først så for seg. Mer enn 30 % av regelmessig trenende-segmentet uttrykte at de har lyst til å erstatte treningssenteret sitt med aktivitet i spor eller bakke i Skihallen. Alpin- og langrennsklubber forventet å i stor grad ville legge treninger og samlinger til Skihallen.

Positiv til konseptet

Snowboardere og freeskiere er svært positive til konseptet. Testen viste også at skihallens grunnkonsept – altså snøkvalitet, beliggenhet, klima, atmosfære, løypenes lengde, bredde og generelle profil – fremstår som svært attraktivt for alle segmenter. Konklusjonen er klar – Skihallen er noe langt flere enn initiativtakerne gleder seg til.

Veldig lite trakk våre antakelser ned. Rapporten trakk snarere hypotesene opp, avslutter Windingstad.